بازار

برنامه های مخفی که باتری گوشی شما را خالی می کند

ممکن است قبلا برنامه های زیادی را روی گوشی نصب کرده باشید اما در صفحه نمایش آنها را نبینید. این برنامه ها فضای گوشی شما را اشغال می کنند و شما هیچ استفاده ای نیز از آنها ندارید. وجود این برنامه ها در گوشی سامسونگ رایج است و باعث می شود باتری شما خالی شود و نیاز زیادی به شارژر اصلی سامسونگ برای گوشی خود داشته باشید.

تلفن های هوشمند می توانند بسیاری از برنامه ها را از کانون توجه دور نگه دارند. اگر به این فکر می کنید که چگونه برنامه های مخفی را در اندروید پیدا کنید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را دنبال کنید.

برنامه های مخفی را از طریق تنظیمات پیدا کنید

منوی تنظیمات در Android به اندازه‌ای پیچیده است که اغلب برای دسترسی به ویژگی‌های پنهان به ابزارهایی مانند برنامه تنظیمات Google نیاز دارید. بنابراین، این اولین جایی است که می‌توان به دنبال پاسخ این سؤال بود: «چگونه برنامه‌های مخفی را در تلفن خود پیدا کنم؟»

از آنجایی که هر دستگاه دارای لیست کاملی از برنامه های خود است، با مراحل اصلی نمایش آن آشنا شوید. ابتدا روی نماد تنظیمات در صفحه اصلی یا کشوی برنامه ضربه بزنید و برنامه ها را از منو انتخاب کنید.

روی گزینه See all apps  ضربه بزنید تا همه برنامه های موجود در دستگاه خود را ببینید. برای کاوش در محتویات دستگاه کافیست در میان آنها پیمایش کنید.

اگر شما یا کاربر دیگری برنامه ها را غیرفعال و پنهان کرده اید، باید گزینه ای را نیز پیدا کنید که فقط این برنامه ها را ببینید. به دنبال دکمه همه برنامه ها بگردید. با ضربه زدن روی آن یک منوی کشویی باز می شود که می تواند برنامه های غیرفعال را به شما نشان دهد. در صورتی که به آنها نیاز ندارید می توانید آنها را حذف کنید.

برنامه های مخفی را با دسترسی ویژه (Special app access) پیدا کنید

در منوی برنامه‌ها، گزینه‌ای با عنوان دسترسی به برنامه ویژه (Special app access) پیدا خواهید کرد. در اینجا، برنامه های شما با امتیازاتی که در تلفن شما دارند، تجزیه می شوند.

برای مثال، اگر وارد دسترسی به همه فایل‌ها شوید، همه برنامه‌هایی را که می‌توانند از فایل‌های دیجیتال شما استفاده کنند به شما نشان می‌دهد. می‌توانید برنامه‌هایی را با دسترسی به تصاویر، اعلان‌ها، خدمات کمکی VR، کنترل Wi-Fi و موارد دیگر فیلتر کنید.

این یک راه عالی برای محدود کردن انواع برنامه‌هایی است که به دنبال آن هستید، و نحوه یافتن برنامه‌های مخفی در اندروید را مفیدتر می‌کند.

برنامه های مخفی را از طریق مدیریت فایل خود پیدا کنید تا نیاز زیادی به شارژر موبایل نداشته باشید

راه دیگر برای غربال کردن برنامه‌های موجود در گوشی برای جلوگیری از خالی شدن باتری استفاده از مدیریت فایل است. همه دستگاه‌های اندرویدی باید به یک شکل و معمولاً با برچسب Files دارای این ویژگی باشند.

روی نماد مدیریت فایل ضربه بزنید تا لیستی از دسته ها و ابزارها باز شود. به برنامه ها یا Apps بروید تا همه برنامه های نصب شده روی دستگاه خود را به همراه هر فایل APK (بسته اندروید) ببینید. علاوه بر نمایش برنامه های پنهان و فراموش شده، می توانید هر مورد را از اینجا نیز مدیریت کنید. با این کار می توانید برنامه ها را حذف نصب کنید.

images_1714309555_662e49b394d87.jpg

با این حال، مدیر فایل همیشه برنامه های سیستمی را که بخشی از عملکردهای اساسی دستگاه هستند نمایش نمی دهد. به عبارت دیگر، تنها در صورتی به فایل منیجر خود مراجعه کنید که می‌خواهید برنامه‌های مخفی را که قبلا دانلود کرده‌اید پیدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید در نظر داشت، گزینه Safe folder در بسیاری از فایل منیجرها است. این یک مکان امن برای ذخیره فایل ها است و برای باز کردن قفل به یک پین یا الگو نیاز دارد. آنقدرها با برنامه‌ها سروکار ندارد، اما مکان خوبی برای جستجوی داده‌های مخفی و در عین حال کاوش در گوشه و کنار موجود در دستگاه‌های اندرویدی است.

اگر مدیریت فایلی که از قبل دارید با نیازهای شما مطابقت ندارد، همیشه می توانید یک فایل بهتر دانلود کنید. برنامه‌هایی مانند Cx File Explorer را امتحان کنید تا از رابط تمیزتر، سازماندهی نرم‌تر فایل‌های خود و جزئیات بیشتر در مورد برنامه‌های فعال و مخفی گوشی خود لذت ببرید.

برنامه های مخفی را با یک لانچر جدید پیدا کنید

اگر طرح‌بندی سیستم اندروید فعلی‌تان را دوست ندارید، می‌توانید لانچر دیگری را متناسب با جریان کاری خود نصب کنید. در حالی که نگرانی‌های ایمنی در مورد لانچرهای اندروید شخص ثالث وجود دارد ، برنامه‌هایی مانند Microsoft Launcher و Nova Launcher از بهترین‌های موجود در فروشگاه Play هستند.

برای مثال نرم افزار مایکروسافت را در نظر بگیرید. این برنامه یک برگه برنامه‌های مخفی را به کشوی برنامه شما اضافه می‌کند، جدیدترین برنامه‌های دستگاه را نمایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی آن‌ها را از یک شبکه عمودی یا افقی به یک لیست حروف الفبا تنظیم کنید.

از تنظیمات برنامه‌های مخفی خود، حتی می‌توانید رمز عبور انتخاب کنید، دسترسی سریع به برنامه‌ها را از طریق داک تنظیم کنید، و آنها را در نتایج جستجو قابل مشاهده کنید. به عبارت دیگر، می توانید فایل های مخفی را ایمن نگه دارید و از گم شدن آنها جلوگیری کنید.

به بهترین لانچرهای اندروید برای هر دستگاه نگاهی بیندازید و بررسی کنید که کدام یک در شناسایی برنامه ها و فایل های مخفی کارآمدتر هستند.

برنامه های پنهان را در برنامه های مخفی کننده پیدا کنید

کاربران اندرویدی می‌توانند بیشتر از برنامه‌های موجود در گوشی‌های خود را مخفی کنند، بنابراین مهم است که از روش‌های مختلفی که افراد می‌توانند مطالب را مخفی نگه دارند، بدانید. برنامه‌های ترفند روشی محبوب برای مخفی کردن عکس‌های خصوصی در اندروید یا اسناد با اطلاعات شخصی هستند.

یک مثال عالی، برنامه Calculator Photo Vault است، که تمام کارهایی را که یک ماشین حساب باید انجام دهد، انجام می دهد و در عین حال یک مخزن بسیار مفید را همراه با چندین ابزار امنیتی پنهان می کند. برای مثال، می‌توانید از تصاویر، ویدیوها و فایل‌های مخفی خود در پشت نماد مبدل، رمز عبور و سلفی مزاحم محافظت کنید.

images_1714309303_662e48b71bc65.jpg

نرم افزار ترفند بر جستجوی شما برای برنامه های مخفی تأثیر می گذارد. حتی اگر از تمام روش‌های بالا استفاده کنید، می‌توانید نماد ماشین‌حساب را کاملاً نادیده بگیرید.

مقابله با این مشکل یک امر دانشی است. در مورد طیف وسیعی از برنامه‌های تلفن همراه در اطراف به‌روز باشید و برنامه‌های خاصی را یادداشت کنید که به عنوان مخزن مخفی عمل می‌کنند.

کلام آخر مرکز باتری

اگر مشکلاتی با برنامه های نصب شده مخفی دارید به راحتی با روش های بالا می توانید آنها را شناسایی کنید. برنامه ها می توانند نیاز شما به شارژر موبایل را افزایش دهند. پس اگر باتری و شارژر برای شما اهمیت بالایی دارد این برنامه ها را اگر نیازی ندارید پیدا کنید و حذف کنید.

اگر مشکل خالی شد باتری شما با حذف برنامه ها حل نشد احتمالا نیاز به خرید شارژر سامسونگ از مرکز باتری دارید تا مشکل خود را به راحتی حل کنید. مرکز باتری معتبرترین فروشگاه اینترنتی فروش لوازم جانبی موبایل در ایران است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه